Vilks.net

Lars Vilks konstnären konceptualisten målaren skulptören

Del 1210: Och jag fann mig åter censurerad

396 kommentarer

”Konsten har alltid kunnat tala om svåra saker och bryggat över tabun.”, säger Michael Storåkers, vd för Bukowskis.

Det har väl hänt någon gång men när det händer kan det bli nog så svårt, inte minst för Bukowskis. För en tid sedan blev jag tillfrågad om jag kunde skänka ett verk till en auktion vars avkastning skulle gå till arbetet mot hivspridning. Jodå, jag sände en teckning. Teckningen innehåller visserligen såväl en rondell som en rondellhund men kan knappast anses vara stötande. Inte ens om man växlar spår och betraktar huvudfiguren, rondellkvinnan som möjligtvis – i dessa tider – skulle kunna skapa gnäll om patriarkalisk världsbild och bristande genusperspektiv. Nej, det var inte teckningen som skapade problem. Problemet var konstnären som så uppenbart betraktas som pestsmittad genom att sammankopplas med inkorrekta åsikter. För så utföll det. När mitt deltagande kungjordes för pressen började klagomålen strömma in till auktionsfirman. Min kontaktperson har uppgett att man i det längsta ville stå emot detta men att man till slut bestämde sig för att ge efter. Teckningen fick censureras genom att konstnärens symbolvärde gav upphov till irritation och genom att det dessutom förelåg en hotbild.

Så ligger det till och det är inte längre något som överraskar mig. Noli me tangere – du kan drabbas av konstpesten.

Bukowskis pressrelease HÄR.

 

Det censurerade verket: Rondellkvinna med gyllene äpple

Publicerat av Lars Vilks

2011, 31 mars kl 15:45

396 kommentarer till 'Del 1210: Och jag fann mig åter censurerad'

Prenumenera på kommentarerna via RSS eller kopiera TrackBack-adressen till 'Del 1210: Och jag fann mig åter censurerad'.

  1. Åter visar det sig vem som har makten.

      (Citera)  (Svara)

    Christina

    2011, 31 mars kl 16:03

  2. Gillar teckningen!

      (Citera)  (Svara)

    Kenneth Karlsson

    2011, 31 mars kl 16:05

  3. Jag har ett litet förslag: Om teckningen finns kvar så
    kan vi väl hålla en auktion här på bloggen. Då får du dessutom betalt för den och av någon som uppskattar både
    konstverket och konstnären.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 31 mars kl 16:33

  4. Vem är hunden?

      (Citera)  (Svara)

    Krister

    2011, 31 mars kl 16:51

  5. Vem är damen?

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 31 mars kl 16:52

  6. Mycket intressant. Krister ser på hunden, CeDe på damen. Vart tog den manliga blicken vägen?

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 31 mars kl 16:59

  7. Rondeller är känsligt nuförtiden – det verkar som om det t o m har nått ”trafiksituationen”. Åkte tidigare idag förbi en klassisk rondell i Lund, som är under… uppfräschning?
    Ser ut som om gräset ska bytas mot en mer nutida klassiker – dvs stensättning. Ska bli spännande att se hur rodellhundarna kommer att göra sig i den nya miljön.
    Jo, det stod faktiskt några rara saker där häromveckan. För en del ger tydligen aldrig upp… tack och lov. :-)

      (Citera)  (Svara)

    Cecilia

    2011, 31 mars kl 17:00

  8. Är teckningen till salu eller….

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 31 mars kl 17:01

  9. Lars Vilks:
    Mycket intressant. Krister ser på hunden, CeDe på damen. Vart tog den manliga blicken vägen?

    Måste ha försvunnit någonstans i vårt depraverade nutidssamhälle.
    Alla i väst har ju ”mat i magen” sen ett bra tag tillbaks. Då händer det ju lätt konstiga saker?

      (Citera)  (Svara)

    Cecilia

    2011, 31 mars kl 17:10

  10. Du menar jäsningar Cecilia.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 31 mars kl 17:14

  11. Lars Vilks,

    Jag ville fråga hur framsidan såg ut.

      (Citera)  (Svara)

    Krister

    2011, 31 mars kl 17:26

  12. CeDe:
    Du menar jäsningar Cecilia.

    Nej.

      (Citera)  (Svara)

    Cecilia

    2011, 31 mars kl 17:31

  13. Teckningen är fortfarande hos Bukowskis. De vill gärna försöka igen. Så vi får se vad som händer med teckningen som nu kan skrivas som FARLIG.

    Tack Krister, jag var lite orolig att du hade gått genusperspktivskurs. I detta ämne, eller nära, har jag nyss skrivit en artikel för Newsmill. Den lär snart vara på plats.

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 31 mars kl 17:40

  14. Är det i samband med ‘Rumporna på Nationalmuseum debatten’?

      (Citera)  (Svara)

    Krister

    2011, 31 mars kl 17:56

  15. Rumporna granskas, ja.

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 31 mars kl 17:59

  16. Ska bli intressant läsning.
    I’m an assman, I guess.

      (Citera)  (Svara)

    Krister

    2011, 31 mars kl 18:02

  17. Om konsten vore både absolut och sanningsenlig, vad vore den då?

      (Citera)  (Svara)

    Anna Akyurek

    2011, 31 mars kl 18:49

  18. Anna Akyurek,

    Vetenskap

      (Citera)  (Svara)

    Krister

    2011, 31 mars kl 18:54

  19. Krister,

    Menar du utvecklad eller invecklad konstvetenskap?

      (Citera)  (Svara)

    Anna Akyurek

    2011, 31 mars kl 19:10

  20. Anna Akyurek:
    Krister,

    Menar du utvecklad eller invecklad konstvetenskap?

    ?

      (Citera)  (Svara)

    Cecilia

    2011, 31 mars kl 19:39

  21. Anna Akyurek,

    Ja och det mittemellan.

      (Citera)  (Svara)

    Krister

    2011, 31 mars kl 20:16

  22. http://www.newsmill.se/artikel/2011/03/31/bra-att-lust-last-retar-upp-kultur-sverige

    ”låt oss göra en nakenchock, den kan aldrig slå fel”
    ”den manliga blickens begär”
    ”Äntligen en kontroversiell utställning!”
    Jag måste gå och se Lust & Last.

      (Citera)  (Svara)

    Krister

    2011, 31 mars kl 20:35

  23. Aj så kul!!

    Å andra sidan så klår väl modebolagens reklam idag, Fibbans bilder för 30 år sedan. Det är svårt det där, med det lutheranska arvet…
    Blir vi aldrig av med ”skiten”…? :-D

      (Citera)  (Svara)

    Cecilia

    2011, 31 mars kl 20:56

  24. Hiv är väl bland det finaste vi har i Sverige, nästan lika fint som Astrid Lindgren. Bra att Bukowskis uppmärksammar det som är fint.

      (Citera)  (Svara)

    TJ

    2011, 1 april kl 00:10

  25. Knasigt med censur och anstötsväckare och anstötsväktare. Apropå censur, är det fler som har lagt märke till pixelerandet (läs censurerandet) av exempelvis bröst och kön i reklamaffischerna till ”Last och Lust” (konstutällning om erotisk konst genom tiderna) i Stockholm? Är det (a) för att ”öka spänningen”, eller (b) för att ”inte väcka anstöt”? Undrar om man hade gjort likadant under 80-talet eller 70-talet.

      (Citera)  (Svara)

    Jonas Vasur

    2011, 1 april kl 05:29

  26. Lars, Har du någon favorit bland föremålen som såldes på
    HIV auktionen.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 1 april kl 08:36

  27. Din teckning är helt underbar, den går bara rakt in.
    Skulle gärna vilja äga den.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 1 april kl 08:50

  28. CeDe. Jag har ingen aning om vad som såldes på auktionen. Roligt att du uppskattar teckningen. Den har sina bottnar vilket inte är så lätt att se.

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 1 april kl 09:52

  29. Ja, den är lekfull och fri!

      (Citera)  (Svara)

    Maggie

    2011, 1 april kl 09:54

  30. Lars.Gå in på Bukowskis så ser du hela listan med bilder
    utrop och försäljningspris. Kul att se.
    Din teckning är mer erotisk än alla nakenmålningar tillsammans på Nationalen. Tornet, den rundande kupolen,
    mannen förklädd till hund för att få möjlighet till
    betraktelsen samt det lockande äpplet. Vad kan man mer
    begära.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 1 april kl 10:20

  31. CeDe. Tack för tipset. Jo, jag har sett på materialet. Jag är alltför förstörd av konstkonsumtion för att kunna hänge mig åt favoriter. Det kan hända någon gång men sällan.

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 1 april kl 11:00

  32. Kan vi hålla auktion här istället?
    Jag är redo att lägga ett bud.
    Hur den ska förvaras får bli en senare fråga.

      (Citera)  (Svara)

    Baron von Hillding

    2011, 1 april kl 21:09

  33. Käre Baron. Bukowskis vill nog ligga lågt tills vidare…

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 1 april kl 21:19

  34. Haha! Kvicka och roliga kommentarer i ett allvarsamt ämne, ni har förgyllt min kväll!

      (Citera)  (Svara)

    Sniff

    2011, 1 april kl 21:39

  35. Lars Vilks: Bukowskis vill nog ligga lågt tills vidare…</blockquote

    Fuck Bukowskis and the establishment, go the webb Lars!

    Varför inte lägga ut delar av den samlade produktionen på eBay internationell?

    Vilks Goes World Wide!

    "Original Mo-Doggies by Vilks" (framed) – utrop $ 1 000 000…

    Direkt på kontot!

      (Citera)  (Svara)

    mohammad

    2011, 2 april kl 00:27

  36. ”Noli me tangere.” Men det gör det nog ändå. Du skapar utifrån dig själv något som sedan refuseras baserat på fördomar. Det är dåligt. Du gav en skänk till något
    behjärtansvärt, det sket sig, ta hem ditt verk och var
    stolt över att inte platsa i det gänget.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 2 april kl 10:21

  37. Jag förstår att det finns en goodwill för dig att komma ut där.
    Men dom är tydligen inte mogna för det ännu.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 2 april kl 10:49

  38. Dags att återigen påminna Sverige om ödets man, Sveriges Titan!

    RES ER FÖR LARS VILKS!

    http://www.youtube.com/watch?v=8bh-raHrMJQ

      (Citera)  (Svara)

    Frihetenärhär

    2011, 2 april kl 16:09

  39. SJUKT FUL! Har du inget annat att rita?? Kolla vad du väljer att rita! Till och med min syrra ritar bättre än DIG! Och hon är 16 år..
    Jag tycker att jag ritar bättre än dig oxå. Och jag e 14 år idiot

      (Citera)  (Svara)

    miranda

    2011, 3 april kl 09:48

  40. Ursäkta Miranda, ”och jag e 14 år idiot”. Är du verkligen idiot? Har du fått behandling för det?

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 3 april kl 10:03

  41. Miranda. Det heter ”bättre än Du”.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 3 april kl 10:12

  42. Miranda, du måste ju i så fall rita jättebra. Sedan vet du väl att smaken är som baken, men att yttrandefriheten är större.

      (Citera)  (Svara)

    Kenneth Karlsson

    2011, 3 april kl 15:45

  43. Miranda. Vi ser med spänning fram emot din konstruktiva förklaring på hur Lars Vilks skulle ha ritat den annorlunda för att uppfylla dina konstnärliga krav?

      (Citera)  (Svara)

    Humanist

    2011, 3 april kl 17:25

  44. Humanist. Miranda är bara ett barn som har förvirrat sig
    in i vuxenvärlden. Hon ska nog koncentrera sig på en bra
    skolgång, och så småningom kommer hon att kunna hantera
    vuxenlivet.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 3 april kl 19:55

  45. Krister. Det krävs både begåvning och ihärdighet.
    Ingenting kommer gratis här i livet.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 3 april kl 20:15

  46. Lars Vilks: Är du verkligen idiot? Har du fått behandling för det?

    Ehhh…

    Idioter behandlar man inte annat än som vanligt folk, att rekommendera samtidens kallbad är ett diskursbrott enligt min mening.

      (Citera)  (Svara)

    mohammad

    2011, 4 april kl 12:08

  47. mohammad,
    ”Idioter behandlar man inte annat än som vanligt folk.”

    Jag är inte enig. Lars Vilks demonstrerade ju klart och tydligt i sitt svar hur utslag av idioti kan behandlas på ett föredömligt sätt.

      (Citera)  (Svara)

    Humanist

    2011, 4 april kl 13:04

  48. Hej Lars!

    Nu har ditt konstprojekt på omvägar nått DO.
    Idag skickades av undertecknad en anmälan om diskriminering in där Bonnier Carlsen anmäldes för deras barnlåt: ”Har du sett min lilla katt” där textraden ”har du sett min lilla get, hon har skägg som en profet” finns med. Denna mening måste väl ändå vara diskriminerande då den jämställer den store profeten med ett annat djur än hunden, nämligen en get. Och detta i var och varannan barnvisebok, CD etc. utgivna från den stora koncernen Bonnier. Detta kan bli stort.

    Kordiella hälsningar,
    Baffelbiff

      (Citera)  (Svara)

    Jörgen von baffelbiff

    2011, 4 april kl 14:12

  49. Helt fantastiskt! ”har du sett min lilla get, hon har skägg som en profet”.
    Vad är det som säger att det är en muslimsk profet? Jesus hade ju också skägg och var en profet (enligt min tolkning). Vi kanske skulle starta ett kristet ”jihad”? Men nej, vi är ju fritt tänkande individer i en demokrati, inte mentalt styrda slavar i en teokrati.

      (Citera)  (Svara)

    Micke

    2011, 4 april kl 23:50

  50. miranda,

    Det skall vara ett kommatecken mellan ”dig” och ”idiot”, och sen en punkt eller utropstecken som avslutning, idiot!

      (Citera)  (Svara)

    Micke

    2011, 4 april kl 23:55

  51. Fremragende det blev slettet. Find dog en intelligent måde at udtrykke dig på; så du ikke skal nasse på samfundets beskyttelse for din barnlige selvpromovering.

      (Citera)  (Svara)

    Ole Juul

    2011, 5 april kl 16:15

  52. Hej alla!

    Ole Juul skriver åvan; ”Fremragende det blev slettet” vad betyder det, samt, ”ikke skal nasse på samfundets beskyttelse” vad betyder det, slutligen ordet ”selvpromovering” vad menas med det ordet?

    Övrigt rätt kul att läsa reflektioner.

    Mvh DC

      (Citera)  (Svara)

    DC

    2011, 6 april kl 07:42

  53. Lars Vilks,

    Herregud!, kan man inte skriva fel någon gång? Förresten så vet jag att du fattade att jag menade att du är en IDIOT. Äkta svinen lol -.-

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 10 april kl 16:29

  54. Och för ni andra. sluta lägga i! herregud!

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 10 april kl 16:30

  55. Miranda. Jag tror att du är temperamentsfull. Vågar visa känslor. Men du kommer ingenstans med det. Det är bara din egen ilska som cirkulerar. Du vill inte förstå att det finns ett annat universum än ditt. Och det gäller i en demokrati. Men man får lov att vara arg som ett bi.

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 10 april kl 17:50

  56. Lars Vilks,

    Du e Rasist Rasist Rasist Rasist Rasist Rasist Rasist Rasist

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 10 april kl 18:14

  57. Miranda: Och för ni andra. sluta lägga i! herregud!

    Vi vill bara ditt eget bästa. Tänk själv om du växer upp utan att kunna läsa och skriva? Hur ska du då kunna påverka samhället?

      (Citera)  (Svara)

    Humanist

    2011, 10 april kl 18:22

  58. Hej igen Miranda. Så sant. Enligt en statlig utredning är alla i Sverige rasister. Den som kallar någon för rasist är rasist t ex. Så vi sitter i samma båt.

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 10 april kl 18:40

  59. Vi gillar dig ändå Miranda, du kommer säkert att växa upp till en god medborgare.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 10 april kl 19:17

  60. Humanist,

    okay..? vad ska jag säga för svar nu…? lol

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 10 april kl 19:32

  61. Lars Vilks: utredning

    så du erkänner att du är en gammal rasist? Och nej jag är ingen rasist jag hatar människor som hatar hatar andra!

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 10 april kl 19:35

  62. CeDe,

    nej tack

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 10 april kl 19:35

  63. DRA ÅT HELVETE LARS VILKS!

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 10 april kl 19:41

  64. Miranda, du får läsa på om strukturell rasism. Alla svenskar är sådana rasister. Du också. Det ser man t ex på dina rasistiska inlägg. Men ur min synpunkt är du mest en frisk fläkt, en explosion av humör och temperament. Skriv vidare för att se om du kan komma fram till något om världens mysterier.

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 10 april kl 20:07

  65. Du hatar dom som hatar då hatar ju du också då måste du hata dig själv. Och det är nog det som är ditt problem.
    Jag tycker att du verkar vara i sån obalans att du behöver professionell hjälp för både din egen och andras
    skull.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 10 april kl 20:12

  66. Lars Vilks:
    Miranda, du får läsa på om strukturell rasism. Alla svenskar är sådana rasister. Du också. Det ser man t ex på dina rasistiska inlägg. Men ur min synpunkt är du mest en frisk fläkt, en explosion av humör och temperament. Skriv vidare för att se om du kan komma fram till något om världens mysterier.

    vtf snackar du om?! alla svenskar är sådana rasister. Du också?” Jag e inte svensk. ps. Du e en gammal ful gubbe som e en rasist. Jag hoppas att någon tar en kniv och sticker på dig. Hoppas att du lider till döds. Ta självmord Lars. Hoppa ut från fönstret. häng dig själv

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 10 april kl 20:18

  67. CeDe:
    Du hatar dom som hatar då hatar ju du också då måste du hata dig själv. Och det är nog det som är ditt problem. Jag tycker att du verkar vara i sån obalans att du behöver professionell hjälp för både din egen och andras
    skull.

    jag hatar människor som du

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 10 april kl 20:19

  68. Sverige har beslutat att alla svenskar är rasister. Så då kan man inte göra något åt det. Du har i alla fall en kärleksfull inställning till din nästa, du behöver kanske en religion som kan hjälpa dig till ännu mer kärlek. Jag är glad över att du bekymrar dig om mitt liv. Jag kommer under alla omständigheter att leva fram till den 31 juli 2030. Så vi har ett tag på oss att diskutera våra livsåskådningar. Den som söker en människa kanske finner en sådan.

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 10 april kl 20:29

  69. Lars, det är nog lika bra att lägga locket på.
    Den här flickan är väldigt sjuk, och vi får hoppas
    att det finns någon i hennes närvaro som kan besörja så
    att hon får hjälp.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 10 april kl 20:31

  70. Lars Vilks:
    Sverige har beslutat att alla svenskar är rasister. Så då kan man inte göra något åt det. Du har i alla fall en kärleksfull inställning till din nästa, du behöver kanske en religion som kan hjälpa dig till ännu mer kärlek. Jag är glad över att du bekymrar dig om mitt liv. Jag kommer under alla omständigheter att leva fram till den 31 juli 2030. Så vi har ett tag på oss att diskutera våra livsåskådningar. Den som söker en människa kanske finner en sådan.

    I don’t get it? ska du leva till 31 juli 2030? Va fan? Hur gammal e du då? 200 år? eh. Om jag vore du skulle jag ha tagit självmord. Och ja. Jag har redan en religion din idiot!

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 10 april kl 20:34

  71. CeDe:
    Lars, det är nog lika bra att lägga locket på.
    Den här flickan är väldigt sjuk, och vi får hoppas
    att det finns någon i hennes närvaro som kan besörja så
    att hon får hjälp.

    herregud! Man kan inte bara se och läsa för att se att någon e sjuk!

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 10 april kl 20:35

  72. Jag är framför allt fotbollsspelare och har viktiga matcher framför till påsk. Jag räknar med att nu toppa min karriär eftersom jag tränat både kondition och finslipat min teknik. Så jag är väl rustad att hålla på ett bra tag framöver. Du behöver inte vara orolig. Vilken religion har du? Satanism? Försök med en religion som talar om kärlek. Vi skall lära oss att älska Den Andre.

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 10 april kl 20:39

  73. Lars vilks? Jag gav dig en tips! Att ta självmord? Vrf inte följa mitt råd?

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 10 april kl 20:39

  74. Lars Vilks: a

    jag har en religion. och det e ISLAM! om du har problem med det ta självmord din jävla tönt

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 10 april kl 20:41

  75. Någon gör så att Lars tar självmord xD ni får 1 kr? ;) XD HAHAHAH

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 10 april kl 20:42

  76. Is it Zlatan himself speaking?

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 10 april kl 20:45

  77. CeDe:
    Is it Zlatan himself speaking?

    vrf lägger du i allt vad folket skriver?

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 10 april kl 20:48

  78. Jag har alltid sagt att muslimer är fredliga och balanserade människor. Jag har också många muslimska vänner. Hoppas att dina uttalanden beror på att du idag är på dåligt humör. Jag vill inte tro något ont om muslimer. Men för all del, där finns en del rötägg. Men inte är du ett sådant, Miranda?

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 10 april kl 20:49

  79. Lars Vilks:
    Jag har alltid sagt att muslimer är fredliga och balanserade människor. Jag har också många muslimska vänner. Hoppas att dina uttalanden beror på att du idag är på dåligt humör. Jag vill inte tro något ont om muslimer. Men för all del, där finns en del rötägg. Men inte är du ett sådant, Miranda?

    nej jag är inte på dålig humör. jag HATAR DIG! fattar du nt? Följ bara mitt råd. ta självmord. elr snart elr senare någon annan mördar dig… maybe it will be me? you don’t know that

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 10 april kl 20:54

  80. Inte är du normal i alla fall Miranda. Men du kanske
    är representativ för dina kretsar.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 10 april kl 20:58

  81. CeDe:
    Inte är du normal i alla fall Miranda. Men du kanske
    är representativ för dina kretsar.

    what the hell are you talking about? liksom lol -.-

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 10 april kl 21:00

  82. Är du tretton år Miranda? Men även en liten flicka skall förstå att man inte skall komma med dödshot. Vill du mena att ditt uppträdande här är sådant som Islam rekommenderar?

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 10 april kl 21:03

  83. Vad heter det där du har stoppat i dig Miranda?

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 10 april kl 21:03

  84. Lars Vilks:
    Är du tretton år Miranda? Men även en liten flicka skall förstå att man inte skall komma med dödshot. Vill du mena att ditt uppträdande här är sådant som Islam rekommenderar?

    jag e 14. lol. jag har inte sagt det heller. tror du att jag bryr om ”dödshot” (enligt dig) som jag skriver till dig? jag skiter i dig-.- LOL

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 10 april kl 21:07

  85. CeDe: Vad heter det där du har stoppat i dig Miranda?

    Hej jag heter CeDe och jag är en inbjudare. Jag gillar att lägga in på andras grejer.

    ”Det där är du” LOL

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 10 april kl 21:08

  86. Lol smileyface -.-

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 10 april kl 21:10

  87. Lars har du inte lärt dig att man inte ska vara en rasist?

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 10 april kl 21:11

  88. Du skriver lol hela tiden miranda, är det ditt efternamn
    eller är det en hälsning.Förklara gärna vad det betyder.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 10 april kl 21:14

  89. Du struntar inte alls i mig, Miranda (vacker namn, förresten) utan är intensivt engagerad vid min sida. Så att det går dig på nerverna. Kärleken förenar, men också hatet. Skillnaden är inte så stor som man tror.

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 10 april kl 21:15

  90. På vilket sätt skulle jag vara rasist?

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 10 april kl 21:16

  91. CeDe: #

    Du skriver lol hela tiden miranda, är det ditt efternamn
    eller är det en hälsning.Förklara gärna vad det betyder.

    HAHAHA LOL!! hur retard kan man va!!! Det betyder LAUGH OUT LOUD DIN SMARTIS… NOT

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 10 april kl 21:16

  92. Lars Vilks: #

    Du struntar inte alls i mig, Miranda (vacker namn, förresten) utan är intensivt engagerad vid min sida. Så att det går dig på nerverna. Kärleken förenar, men också hatet. Skillnaden är inte så stor som man tror.

    jag bryr inte om dig skrev jag. Om du är så jävla blind. Jag bryr inte om hur ditt liv är.
    Du e för fan bög

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 10 april kl 21:21

  93. I repeat, take my advice. Take suicide ….

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 10 april kl 21:23

  94. Lars Vilks: Jag har också många muslimska vänner.

    jag tror INTE att du har ens vänner. SLUTA LJUGA

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 10 april kl 21:25

  95. Gillar du inte bögar Miranda? Är det något fel på dem? Är du rasist?

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 10 april kl 21:28

  96. ”I repeat, take my advice. Take suicide…”

    Där är svaret en äkta Miranda: LOL

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 10 april kl 21:29

  97. Lars Vilks: Gillar du inte bögar Miranda? Är det något fel på dem? Är du rasist?

    tyst bög

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 10 april kl 21:31

  98. Det är dags för fjortisar att gå och lägga sig, för du
    ska väl upp till skolan i morgon. Jag tror det finns en
    hel del du måste lära dig. Sov gott!

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 10 april kl 21:32

  99. Lars Vilks: Där är svaret en äkta Miranda: LOL

    what the hell? ska du följa mitt råd då? Kom IGEN! många människor kmr att fira och vara GLADA!

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 10 april kl 21:32

  100. CeDe: Det är dags för fjortisar att gå och lägga sig, för du
    ska väl upp till skolan i morgon. Jag tror det finns en
    hel del du måste lära dig. Sov gott!

    asså om du inte visste så är inte alla ”fjortonåringar” fjortisar.

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 10 april kl 21:34

  101. Jaha, jag tror jag förstår dig alltför väl. Prosperos dotter hette också Miranda.

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 10 april kl 21:43

  102. Lars Vilks:
    Jaha, jag tror jag förstår dig alltför väl. Prosperos dotter hette också Miranda.

    eh okay… pro vem?

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 10 april kl 21:51

  103. Miranda,

    Miranda kan hälsa sina föräldrar och familj att om inte muslimer slutar att hetsa mot Lars Vilks och homosexuella kommer jag personligen tillsammans med mina judiska vänner i Israel att göra livet mycket besvärligt för dina trosfränder i Palestina. Det är inget hot, utan ett löfte!

      (Citera)  (Svara)

    Humanist

    2011, 10 april kl 22:00

  104. Prospero finns i Shakespeares Stormen. Hans dotter är nog den mest kända av alla tiders Mirandor.

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 10 april kl 22:01

  105. Humanist. Inte särskilt humanistiskt att låta Mirandas åsikter drabba oskyldiga.

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 10 april kl 22:10

  106. Lars Vilks: Humanist. Inte särskilt humanistiskt att låta Mirandas åsikter drabba oskyldiga.

    Hur kan hennes trosfränder i Palestina vara oskyldiga som håller sig med samma värderingar och förtryck?

      (Citera)  (Svara)

    Humanist

    2011, 10 april kl 22:16

  107. Hur vet du det? Det börjar bli farligt när man buntar ihop ett kollektiv. Det råder väl ingen tvekan om att alla muslimer inte delar Mirandas uppfattningar? Jag är inte särskilt förjust i Nalin Pekgul men jag tror inte att hon har samma värderingar som Miranda, t ex.

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 10 april kl 22:23

  108. Lars Vilks

    Vad vet egentligen Nalin Pekgul? I TV-studion med dig tillsammans med Malou von Sivers påståd hon att muslimerna skulle acceptera att profeten Muhammed utmålades som homosexuell samtidigt som din föreläsning avbröts med våld i Uppsala av samma orsak. Har Nalin Pekgul beklagat detta för dig personligen?

    I Gaza har förövrigt flera hundra homosexuella tvingats fly till Israel där de har fått asyl av samma orsak för att undkomma en säker död, och den palestinska självstyremyndigheten på Västbredden är inte mycket bättre.

      (Citera)  (Svara)

    Humanist

    2011, 10 april kl 22:31

  109. Miranda, är islam kärlekens religion?

      (Citera)  (Svara)

    Kenneth Karlsson

    2011, 10 april kl 22:35

  110. Jag är medveten om att det finns en utbredd homofobi bland muslimer men vad jag vänder mig emot är din generalisering. Du dömer på grundval av möjliga åsikter.

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 10 april kl 22:45

  111. Lars Vilks: Jag är medveten om att det finns en utbredd homofobi bland muslimer men vad jag vänder mig emot är din generalisering. Du dömer på grundval av möjliga åsikter.

    Det är bara din tolkning, men observera att jag skrev trosfränder!

      (Citera)  (Svara)

    Humanist

    2011, 10 april kl 22:48

  112. Det är inga problem med homosexuella i de flesta arabländer, det ”finns” nämligen ingen homosexualitet där.

      (Citera)  (Svara)

    joanna

    2011, 10 april kl 23:13

  113. Lars Vilks: Prospero finns i Shakespeares Stormen. Hans dotter är nog den mest kända av alla tiders Mirandor.

    lol. I don’t care

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 11 april kl 06:01

  114. Kenneth Karlsson: Miranda, är islam kärlekens religion?

    Islam betyder ”fred” om du e så korkad att du inte visste det!

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 11 april kl 06:02

  115. Humanist: Miranda kan hälsa sina föräldrar och familj att om inte muslimer slutar att hetsa mot Lars Vilks och homosexuella kommer jag personligen tillsammans med mina judiska vänner i Israel att göra livet mycket besvärligt för dina trosfränder i Palestina. Det är inget hot, utan ett löfte!

    wtf? judar? xD omg. synd att dom inte dog när Hitler levde -.-

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 11 april kl 06:04

  116. Miranda,

    Jo, jag vet att du gärna vill tro att islam betyder fred, i själva verket betyder det ”underkastelse”. Men skit i det, om du nu tillhör ”fredens religion” (lol, dubbel-lol)hur kan du då vara så hatisk? Blir man hatisk när man tillhör ”fredens religion” (lol, LOL)?

      (Citera)  (Svara)

    Kenneth Karlsson

    2011, 11 april kl 07:59

  117. För er som önskar få en närmare blick över hur det står till i Palestina kan jag rekommendera att gå in på webben och läsa vad Mosab Hassan Yousef har att säga.
    Som äldste son till en av grundarna av Hamas har han
    ju haft god inblick. Han har även skrivit en bok –
    ”Son of Hamas”(finns bara på engelska) en rysare, som
    också placerade honom på listan för dödshotade. Han är en av få insider som vågat kritisera Islam och han har även konverterat och är numera boende i USA.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 11 april kl 08:33

  118. Miranda, ”wtf? judar? xD omg. synd att dom inte dog när Hitler levde -.-”

    Dina trosfränder i Palestina hjälpte också till och försökte till och med avsluta jobbet efteråt. Men idag är det snarare de som dödas av judarna.:-) Hur känns det för dig och din familj?

      (Citera)  (Svara)

    Humanist

    2011, 11 april kl 08:50

  119. Lars! varför får inte mitt inlägg från 08:33 vara med?

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 11 april kl 08:57

  120. En liten sammanfattning: Vi kan alltså se att den goda Miranda visat upp: homofobi, antisemitism & rasism med viss dragning åt nazistsympatier, förvirring om vad hennes religion betyder i svensk översättning, stolt okunskap om Shakespeare, nät-hetsande till självmord och antydan till mordhot, allt packeterat i en förvirrad röra av självhat (?) och en uppenbart svår skrattsjuka. Lol och LOL.

      (Citera)  (Svara)

    Erb

    2011, 11 april kl 09:17

  121. Erb: En liten sammanfattning: Vi kan alltså se att den goda Miranda visat upp: homofobi, antisemitism & rasism med viss dragning åt nazistsympatier, förvirring om vad hennes religion betyder i svensk översättning, stolt okunskap om Shakespeare, nät-hetsande till självmord och antydan till mordhot, allt packeterat i en förvirrad röra av självhat (?) och en uppenbart svår skrattsjuka. Lol och LOL.

    jag har inte sagt att jag hatar ”bögar”

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 11 april kl 15:30

  122. Men seriöst liksom LArs? kan du rita? kolla vad du ritar för nåt?

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 11 april kl 16:01

  123. Ja Miranda, vad vill du ha tecknat. Ett porträtt av dig?

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 11 april kl 16:26

  124. Lars Vilks,

    jag vill se en teckning där du har ritat en hund sen ditt huvud på den. Sen ska det stå ”jag heter Lars vilks och jag är en idiot”

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 11 april kl 16:35

  125. förresten ska du följa mitt råd då LARS?

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 11 april kl 16:36

  126. Miranda,

    Men allt annat stämmer? Tyckte det framgick att du använde ordet som skällsord, men det var kanske ett missförstånd från min sida?

      (Citera)  (Svara)

    Erb

    2011, 11 april kl 16:41

  127. Erb: Men allt annat stämmer? Tyckte det framgick att du använde ordet som skällsord, men det var kanske ett missförstånd från min sida?

    va fan snackar du om?

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 11 april kl 16:45

  128. Jag har inget problem med att utföra en sådan teckning. Om den kan glädja dig skall jag satsa min konstnärliga resurser på den.

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 11 april kl 16:45

  129. Nu Lars är tyst för att han funderar att ta självmord? ;) KUL! GRATTIS :D
    I natten så kmr alla att festa! Wow. Jag längtar!

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 11 april kl 16:46

  130. Lars Vilks: Jag har inget problem med att utföra en sådan teckning. Om den kan glädja dig skall jag satsa min konstnärliga resurser på den.

    a gör det -.-

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 11 april kl 16:47

  131. Miranda,

    Varför försöker du dig på diskussion om du inte ens förstår en enkelt byggd mening? Jag undrar varför du använder ordet bög som skällsord. Om du fortfarande inte förstår kanske du kan svara på varför Lars bör ta livet av sig?

      (Citera)  (Svara)

    Erb

    2011, 11 april kl 17:14

  132. Erb: Varför försöker du dig på diskussion om du inte ens förstår en enkelt byggd mening? Jag undrar varför du använder ordet bög som skällsord. Om du fortfarande inte förstår kanske du kan svara på varför Lars bör ta livet av sig?

    vous êtes un raciste. Et Lars Vilks est un raciste.

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 11 april kl 17:19

  133. Miranda,

    Blir man hatisk när man tillhör ”fredens religion” (lol)?

      (Citera)  (Svara)

    Kenneth Karlsson

    2011, 11 april kl 17:25

  134. Kenneth Karlsson: Blir man hatisk när man tillhör ”fredens religion” (lol)?

    alla människor är olika vet du väl?

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 11 april kl 17:26

  135. Un raciste? Pourquoi vous pouvez me dire cela? Avec quel raison?

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 11 april kl 17:38

  136. Lars Vilks: Un raciste? Pourquoi vous pouvez me dire cela? Avec quel raison?

    Vous connaissez probablement. Il suffit de demander tout musulman. Que diront-ils? Raciste, bien sûr.

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 11 april kl 17:42

  137. Miranda,

    Tyvärr, det håller inte. Den enda av oss två som uttalat rasistiska åsikter är du. Kan du ge ett bevis för att jag är rasist?

      (Citera)  (Svara)

    Erb

    2011, 11 april kl 17:45

  138. Erb: Tyvärr, det håller inte. Den enda av oss två som uttalat rasistiska åsikter är du. Kan du ge ett bevis för att jag är rasist?

    herregud! fråga någon annan! Fråga bara! Sen du kmr att se att jag hade rätt. Och vrf skulle jag bevisa? Du säger inte vad jag ska göra! Fattar du elr!!?

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 11 april kl 17:48

  139. Din franska är förträfflig, innehållet hänger dock inte riktigt med. Jag frågar, varför? och du svarar, därför!

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 11 april kl 18:00

  140. ”El perro esta abajo de la mesa”, Francisco de Miranda

      (Citera)  (Svara)

    Krister

    2011, 11 april kl 18:02

  141. Lars Vilks: Din franska är förträfflig, innehållet hänger dock inte riktigt med. Jag frågar, varför? och du svarar, därför!

    vrf lära sig franska om man har en google translate? lol.

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 11 april kl 18:18

  142. Krister: ”El perro esta abajo de la mesa”, Francisco de Miranda

    va? lol

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 11 april kl 18:21

  143. Krister. Strålande vackert inlägg.

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 11 april kl 18:21

  144. Lars Vilks,

    idiot…

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 11 april kl 18:25

  145. Miranda: alla människor är olika vet du väl

    Det är helt sant. Så då blir man alltså inte mindre hatisk om man tillhör ”fredens religion” (lol)?

      (Citera)  (Svara)

    Kenneth Karlsson

    2011, 11 april kl 19:05

  146. Miranda: herregud! fråga någon annan! Fråga bara! Sen du kmr att se att jag hade rätt. Och vrf skulle jag bevisa? Du säger inte vad jag ska göra! Fattar du elr!!?

    Varför bevis? Därför att förtal är ett brott som innebär att sprida uppgifter om någon i syfte att utsätta honom eller henne för andras missaktning. Därför bevis.

      (Citera)  (Svara)

    Erb

    2011, 11 april kl 19:48

  147. Erb: Varför bevis? Därför att förtal är ett brott som innebär att sprida uppgifter om någon i syfte att utsätta honom eller henne för andras missaktning. Därför bevis.

    *host, host* I don’t care if it is a crime… jag behöver inte bevisa bara för DU säger det.

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 12 april kl 06:05

  148. Lars vilks kan dra åt helvete. I hope you will die Lars gris…
    Dränk dig själv så vi alla andra kan fira någon gång? Inga grupp som heter ”r.i.p” till dig. hoppas att du verkligen lider, och då menar jag verkligen lider. Jag hoppas någon kmr att döda dig till döds. knivar…pistoler… Du e död. Svält dig själv. Dö någon gång. Jag väntar. När ska du dö? Jag längtar sjukt mycket. Kan du bestämma vilken datum elr???? ingen gillar dig. dö då

    my name is A.A but I like the name, Miranda… xD

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 12 april kl 06:17

  149. Tack för dina uppmuntrande ord. Sådant är en frisk fläkt av en människas inre passioner. Angående min död kan jag meddela att den inträffar efter den 31 juli 2030. Exakt när detta tillstånd inträder kan för närvarande inte anges. Den som väntar på något gott kan inte vänta länge nog, eller hur det nu var man säger. Mitt lidande består dock främst i lidelse vilket jag hoppas du kan acceptera som ersättning. Och i lidelsen förenas vi båda. Eller hur?

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 12 april kl 07:23

  150. Commission impossible.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 12 april kl 08:03

  151. Miranda,

    Det är ju inte alls säkert att du får uppleva Lars Vilks död.

      (Citera)  (Svara)

    Kenneth Karlsson

    2011, 12 april kl 09:20

  152. Vem kan sia om någons död, kanske blir det Lars W.som
    får uppleva A.As död.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 12 april kl 09:32

  153. Tror det är lite på sin plats med ett språkligt råd. Det heter Commit suicide eller begå självmord.
    I och för sig skulle man kunna Commit suicide genom att ”take a bullet” men det är fortfarande inte språkligt korrekt. Att alla vet vad man menar när man begår språkliga fel innebär inte att det är OK. Man blir helt enkelt gärna betraktad som obildad, vilket är lite olyckligt mär man så gärna vill förmedla ett budskap. Jag är därför glad över att Du fortfarande går i skolan för att förbättra Din situation

      (Citera)  (Svara)

    KGN

    2011, 12 april kl 09:53

  154. AA betyder anonyma alkolister. Det kan ju vara förklaringen till det dåliga språkbruket. Kan inte vara lätt för en liten 14 årig alkoliserad flicka att träffa tangentbordet

      (Citera)  (Svara)

    KGN

    2011, 12 april kl 09:56

  155. Försök att ympa in ett plommonskott i ett äppelträd.
    Då fordras genmanipulation för att kunna skörda plommon.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 12 april kl 10:37

  156. Miranda,

    Bevis kommer krävas av svenskt rättssystem. Varför är du så arg?

      (Citera)  (Svara)

    Erb

    2011, 12 april kl 15:11

  157. Lars Vilks: Tack för dina uppmuntrande ord. Sådant är en frisk fläkt av en människas inre passioner. Angående min död kan jag meddela att den inträffar efter den 31 juli 2030. Exakt när detta tillstånd inträder kan för närvarande inte anges. Den som väntar på något gott kan inte vänta länge nog, eller hur det nu var man säger. Mitt lidande består dock främst i lidelse vilket jag hoppas du kan acceptera som ersättning. Och i lidelsen förenas vi båda. Eller hur?

    nej jag kmr inte att vänta till 31 juli 2030. Jag vet att nu elr senare kmr du att bli mördad. Du kmr tro mig..

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 12 april kl 16:29

  158. KGN: AA betyder anonyma alkolister. Det kan ju vara förklaringen till det dåliga språkbruket. Kan inte vara lätt för en liten 14 årig alkoliserad flicka att träffa tangentbordet

    uft…. A står för första förnamnen och den andra A består av min första efternamnen…

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 12 april kl 16:31

  159. Ja du, Miranda A A, jag är inte så lättmördad och eftersom den 31 juli 2030 inte kan förhandlas med lär du få vänta ett bra tag. Och hur skulle du kunna göra något annat än att skriva kommentarer på min blogg? Men det kan du fortsätta med fram till den 31 juli 2030. Du har, som diktaren nästan skrivit: ”kommentaren till tröst.” Se bara till att du behåller hälsan och inte åker dit i en Svininfluensa…

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 12 april kl 16:42

  160. Lars Vilks: #

    Ja du, Miranda A A, jag är inte så lättmördad och eftersom den 31 juli 2030 inte kan förhandlas med lär du få vänta ett bra tag. Och hur skulle du kunna göra något annat än att skriva kommentarer på min blogg? Men det kan du fortsätta med fram till den 31 juli 2030. Du har, som diktaren nästan skrivit: ”kommentaren till tröst.” Se bara till att du behåller hälsan och inte åker dit i en Svininfluensa…

    I can…kill U? Jag tänkte börja på boxning så jag kunde slagit ihjäl dig lol. Det som hände i min skolan idag. (slagsmål). Svenne bröt sin näsa och fullllt med blod. Kmr det hända dig med! Och förresten så har jag vaccinerat mig mot svininfluensan din jävla horunge…….

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 12 april kl 17:05

  161. Miranda AA. Det börjar kanske att bli dags att kontakta
    dina lärare, föräldrar, rättsväsende och barnavårdsnämnd. Med allt du har skrivit här på bloggen
    finns nog också risk för att du själv kan råka illa ut.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 12 april kl 17:21

  162. Jojo, lilla vän. Det krävs lite mer än att börja på boxning. Jag har tränat boxning under många år och har också specialiserat mig på att hantera yxa. Du får nog akta näsan din om du skulle fortsätta med att sticka den ut lite för långt och lite för högt. Vaccinering biter inte på dig när svinen samlas för att grymta med dig i refrängerna.

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 12 april kl 17:34

  163. CeDe:
    Miranda AA. Det börjar kanske att bli dags att kontakta
    dina lärare, föräldrar, rättsväsende och barnavårdsnämnd. Med allt du har skrivit här på bloggen
    finns nog också risk för att du själv kan råka illa ut.

    nejnejnej tack :)

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 12 april kl 18:45

  164. Lars Vilks: Jojo, lilla vän. Det krävs lite mer än att börja på boxning. Jag har tränat boxning under många år och har också specialiserat mig på att hantera yxa. Du får nog akta näsan din om du skulle fortsätta med att sticka den ut lite för långt och lite för högt. Vaccinering biter inte på dig när svinen samlas för att grymta med dig i refrängerna.

    du e 64 och tränar boxning?.. *host,host* Vad gör du mer? ballet? lol.

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 12 april kl 19:03

  165. CeDe: Miranda AA. Det börjar kanske att bli dags att kontakta
    dina lärare, föräldrar, rättsväsende och barnavårdsnämnd. Med allt du har skrivit här på bloggen
    finns nog också risk för att du själv kan råka illa ut.

    och förresten vad händer då? lol. Hur då? hur ska du kontakta detta e internet..

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 12 april kl 19:05

  166. Visst, jag har hållit på med hård fysisk träning under alla år och inte mindre nu än tidigare. Balett ägnar jag inte åt, men det kanske är en idé att ta upp. Men jag spelar fotboll, utesäsongen börjar nästa vecka. Något mer du vill veta?

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 12 april kl 19:19

  167. Miranda,

    Blir man hatisk om man tillhör ”fredens religion” (lol)?

      (Citera)  (Svara)

    Kenneth Karlsson

    2011, 12 april kl 19:21

  168. Jag vet inte vrf jag snackar med någon som jag hatar ens… Speciellt du.. Rasist ju ;O
    Like go to hell…

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 12 april kl 19:24

  169. Kenneth Karlsson: Blir man hatisk om man tillhör ”fredens religion” (lol)?

    åhoooo håll käften.. haru problem elr??

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 12 april kl 19:25

  170. Det finns dom som kan sånt där Miranda.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 12 april kl 19:33

  171. CeDe: Det finns dom som kan sånt där Miranda.

    do not do it…

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 12 april kl 19:38

  172. Jag har inte gjort någon..`?

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 12 april kl 19:39

  173. något*

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 12 april kl 19:39

  174. Kan Lol-Miranda betraktas som en multikulturell performance? Var är förresten den andre M? -eller är de andar ur en och samma flaska?

      (Citera)  (Svara)

    Sniff

    2011, 12 april kl 19:56

  175. Jag ska tänka över det Miranda. Om du kan visa att det
    finns en annan sida hos dig, en ödmjuk och vänlig
    Miranda, som har respekt för att andra ser världen på
    ett kanske lite annorlunda sätt, men för den skull
    inte är sämre än du så kan det ju finnas hopp. Du har
    behandlat Lars Vilks på ett mycket fult sätt, som inte
    står i någon proportion till vad han kan ha gjort som
    har stött en del. Lars Vilks är knappast någon ond
    människa. Han är en konstnär och det vet du väl hur
    konstnärer är. Om du ber honom om ursäkt så kanske han
    gör dig en fin teckning, som du vill den ska se ut.
    Du får fråga honom och lycka till!

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 12 april kl 20:05

  176. CeDe,

    Bra idé. Miranda som rondellhund. Den tror jag Miranda kommer att tycka om, och kanske blir hon då vänligare inställd till alla andra som inte tillhör ”fredens religion” (lol).

      (Citera)  (Svara)

    Kenneth Karlsson

    2011, 12 april kl 20:39

  177. Klampa inte in nu med stora fötter, Karlsson.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 12 april kl 20:47

  178. Sniff:
    Kan Lol-Miranda betraktas som en multikulturell performance?

    Mycket möjligt. Fast helt säker som en rätt vanlig tjej också. Men det ena motsäger ju inte det andra.

      (Citera)  (Svara)

    Cecilia

    2011, 12 april kl 21:15

  179. CeDe: Klampa inte in nu med stora fötter, Karlsson.

    Oj då, störde jag i den lilla terapisessionen?

      (Citera)  (Svara)

    Kenneth Karlsson

    2011, 12 april kl 21:15

  180. Hej Miranda,

    Med tanke på Lars Vilks perfomance i kommentarsfältet så är tydligen ordets makt fortfarande absolut.

    Tänk att du genom att endast praktisera din yttrandefrihet kan provocera Den store provokatören till sådan grad att han nu tappar garden.

    Du är ordentligt förbannad för att Lars Vilks kränker profeten (saw) och agerar känslomässigt därefter, vilket är förståligt

    Lars Vilks planerade, han visste vad han gjorde och han förstod konsekvenserna av sitt handlande

    Vad man skall tycka om detta överlåter jag åt dig att kommentera.

      (Citera)  (Svara)

    mohammad

    2011, 12 april kl 23:03

  181. mohammad,

    Återigen ett typiskt lismande ryggradslöst inlägg från Mo SKINKA (saw, lol) där han slickar små hotfulla mordhotare in spe i röven.

      (Citera)  (Svara)

    Kenneth Karlsson

    2011, 13 april kl 00:14

  182. mohammad,

    Varför förväxlar du ständigt den islamska sharia-lagen med den svenska? I Sverige är det olagligt att använda sin yttrandefrihet för att hota andra. ”Miranda” borde polisanmälas omgående. Med största sannolikhet är han/hon också äldre än 14 år och straffmyndig eftersom det är vanligt bland hans/hennes trosfränder att ljuga, och där det endast är hjärnan som upphör att utvecklas vid 14 år. Personligen skulle jag endast diskutera med ”Miranda” mot ett stort arvode som samtalsterapeut, vilket han/hon uppenbarligen är i stort behov av.

      (Citera)  (Svara)

    Humanist

    2011, 13 april kl 01:28

  183. Humanist,

    Lars verkar inte speciellt hotad vilket är rekvisitet för olaga hot.

      (Citera)  (Svara)

    mohammad

    2011, 13 april kl 02:29

  184. Kenneth Karlsson: Återigen ett typiskt lismande ryggradslöst inlägg

    Tack, ett av mina bästa faktiskt.

      (Citera)  (Svara)

    mohammad

    2011, 13 april kl 02:31

  185. Sniff: Kan Lol-Miranda betraktas som en multikulturell performance?

    Lars Vilks har återigen börjat skriva kommentarerna själv för att höja temperaturen på bloggen.

    Det brukar vara så när han har något på gång.

      (Citera)  (Svara)

    mohammad

    2011, 13 april kl 02:39

  186. mohammad: Lars verkar inte speciellt hotad vilket är rekvisitet för olaga hot.

    juuuste… han verkar inte så speciellt hotad :* Och förresten händer det ingenting om man anmäler… Polisen ringer sen så är allt klar. I know that. Har hänt 1-2 gånger på mig :*

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 13 april kl 05:38

  187. Humanist: Varför förväxlar du ständigt den islamska sharia-lagen med den svenska? I Sverige är det olagligt att använda sin yttrandefrihet för att hota andra. ”Miranda” borde polisanmälas omgående. Med största sannolikhet är han/hon också äldre än 14 år och straffmyndig eftersom det är vanligt bland hans/hennes trosfränder att ljuga, och där det endast är hjärnan som upphör att utvecklas vid 14 år. Personligen skulle jag endast diskutera med ”Miranda” mot ett stort arvode som samtalsterapeut, vilket han/hon uppenbarligen är i stort behov av.

    vrf anmäla om jag inte är straffmyndig? :P

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 13 april kl 05:39

  188. Jag minns en gång i min urminnes barndom; En ny kille kom till klassen – han gillade fel hockeylag, hade fel frisyr. Dessutom pratade han skånska, fort och mycket och högljutt. Föräldrarnas gård hade nämligen brunnit ner, med allt av värde, så de hade blivit tvungna att flytta upp till släktingar i Norrland. Pojken hatade verkligen Norrland.
    En dag ritade en av killarna i klassen en kritteckning på svarta tavlan föreställande skåningens mamma penetrerad av fallossymboler av olika storlekar, rubricerad ”skåningens hormamma”.
    Då blev skåningen både arg och ledsen. Han sprang hem skvallrade för sin våldsamme och bittre far.
    Denna vision kommer alltid som nu för mig helt plötsligt, men tolkningen är oklar och jag kommer aldrig ihåg hur det slutar…

      (Citera)  (Svara)

    Gurun Gudrun

    2011, 13 april kl 06:40

  189. Gurun Gudrun,

    Och?

      (Citera)  (Svara)

    Kenneth Karlsson

    2011, 13 april kl 07:51

  190. A A, Eftersom du tydligen är en återfallsförbrytare så
    kommer du då, beroende på din ringa ålder, att bli
    omhändertagen av Socialtjänsten.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 13 april kl 08:04

  191. Det kom för mig nu när jag satt på Suprapendeln genom lagunen, att mitt minne av skolgången i Norrland fattades en sak: Killen som ritade och öven många andra i klassen var ”Rallarungar”; Föräldralösa barn, oäkta barn till kort passion mellan ryska rallare och ensamma skogspigor. Det här var vid den tiden, efter det andra syndafallet, då järnvägen åter drogs fram.
    Det hela är kanske irrelevant, ointressant, men så går det när anden faller på, som jag brukar säga efter mina seanser.

      (Citera)  (Svara)

    Gurun Gudrun

    2011, 13 april kl 12:43

  192. Det kom för mig nu när jag satt på Suprapendeln genom lagunen, att mitt minne av skolgången i Norrland fattades en sak: Killen som ritade och även många andra i klassen var ”Rallarungar”; Föräldralösa barn, oäkta barn till kort passion mellan ryska rallare och ensamma skogspigor. Det här var vid den tiden, efter det andra syndafallet, då järnvägen åter drogs fram.
    Det hela är kanske irrelevant, ointressant, men så går det när anden faller på, som jag brukar säga efter mina seanser.

      (Citera)  (Svara)

    Gurun Gudrun

    2011, 13 april kl 12:45

  193. Gurun Gudrun,

    Jag minns också en tjej som var så rädd för världen, och osäker i sin egen kulturella identitet, att i mötet med andra kulturer uppgav hon frivilligt sina egna normer och värderingar. När hennes icke-tro och ateistiska syn på Gudar och profeter ledde till konflikter med andra religiösa grupper valde hon frivilligt att omvändas för att undslippa våldet.

    Och när hennes utmanande klädsel riskerade att leda till våldtäkt tog hon frivilligt på sig en heltäckande burka för att inte provocera den nya moraliska överheten. Jag minns dock inte om historien slutade med att hon dog av stening för ett påstått äktenskapsbrott, eller avrättades för ett påstått blasfemiskt uttalande?

      (Citera)  (Svara)

    Humanist

    2011, 13 april kl 14:03

  194. CeDe: #

    A A, Eftersom du tydligen är en återfallsförbrytare så
    kommer du då, beroende på din ringa ålder, att bli
    omhändertagen av Socialtjänsten.

    nej tack.

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 13 april kl 15:06

  195. Salam Miranda: han verkar inte så speciellt hotad

    Mot bakgrund av som förkommit på bloggen och i kommentarsfältet vill jag nämna följande,

    - Lars Vilks synes ha varit mer road av dina ord än oroad och hotad av desamma.

    - Lars Vilks har ett flertal gånger provocerat dig.

    - Lars Vilks har innan dom i målet dömt dig till ansvar för hoten och kallar dig återfallsförbrytare.

    Sagda omständigheter är oacceptabla och bör komma din advokat eller domstolen till handa innan rättegången.

    Lars Vilks blogg faller inte in under yttrandefrihetslagen och skyddas därför inte av densamma.

    Att kalla någon för återfallsförbrytare som inte är det är brottsligt och prövas enligt ärekränkningsparagrafen i brottsbalken.

    Som jag ser det föreligger förutsättningar att polisanmäla saken vilket bör ske skyndsamt i anslutning till kännedom.

    Till sist vad gäller rättegång, om den tilltalade väljer att föra sin egen talan i rätten utan företräde av juridiskt ombud, är det domarens uppgift att ta tillvara den tilltalades rättigheter.

    Fråga gärna om vad du vill.

    mohammad

      (Citera)  (Svara)

    mohammad

    2011, 13 april kl 21:05

  196. Salam Miranda,

    ”Mot bakgrund av som förekommit på bloggen och i kommentarsfältet”…skall det vara förstås.

    m

      (Citera)  (Svara)

    mohammad

    2011, 13 april kl 21:07

  197. mohammad, du får ha koll på vem som säger vad. Det är
    jag som har talat om återfallsförbrytelse, men inte att
    någon är dömd. Jag tror nog att du går händelserna lite
    i förväg nu och det finns ingen anledning att hetsa från
    något håll och som den kloka person du vill ge dig ut för, så borde du inse det.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 13 april kl 21:35

  198. mohammad,

    Dina åsikter kan sammanfattas i en fras: ”Godtycklig tillämpning av godtyckliga värdeskalor.”

      (Citera)  (Svara)

    Humanist

    2011, 13 april kl 21:46

  199. Mohammad, han har i alla fall humor han. Tack för det inlägget, gode Mohammad. En möjlig vidareutveckling vore att kopiera alla inlägg och överlämna dem till polismyndigheten med förfrågan om vem och vad som lämpligen kan polisanmälas specifikt.

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 13 april kl 21:51

  200. CeDe, ”Lars Vilks har innan dom i målet dömt dig till ansvar för hoten och kallar dig återfallsförbrytare.”

    Har inte vi varit igenom detta förut när du anklagade mig för att förtala Amatullah? Eftersom det inte ens är Lars Vilks som har påstått detta utan CeDe som i sin tur endast har dragit de logiska konsekvenserna av Mirandas egna ord när hon skriver: ”Och förresten händer det ingenting om man anmäler… Polisen ringer sen så är allt klar. I know that. Har hänt 1-2 gånger på mig.” så är det inte förtal mot Miranda. Det är snarare, i likhet med Amatullah, hon själv som gör saker och ting värre för sig.

    Återigen får jag alltså läsa lagtexten för dig och be dig speciellt observera sista sättningen:

    ”5 kap. Om ärekränkning

    1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.

    Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till
    omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar.”

      (Citera)  (Svara)

    Humanist

    2011, 13 april kl 22:18

  201. Ps. Mitt ovanstående skriv var naturligtvis riktat till mohammad och inte CeDe. Ds.

      (Citera)  (Svara)

    Humanist

    2011, 13 april kl 22:19

  202. Till Advokat Humanist: Återigen får jag alltså läsa lagtexten för dig och be dig speciellt observera sista sättningen

    Jag kan inte se att Er invändning ändrar något i saken, vad som sägs i andra stycken 5:1 avser skyldighet att uttala sig, tex vid rättegång.

    För övrigt är ju inte uppgiften sann, Miranda är ingen återfallsförbrytare.

    Vad Ni anfört i ärendet lämnas därför utan betydelse.

    Lagman M

      (Citera)  (Svara)

    mohammad

    2011, 13 april kl 23:42

  203. mohammad,

    Notera återigen följande: ”..visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar.”

    I detta fallet har ”Miranda” själv gett oss skälig grund att tro hon är återfallsförbrytare, liksom tidigare Amatullah. Den enda som bevisligen gjort sig skyldig till lagbrott här är ”Miranda” själv genom sina hot mot Vilks, och om intellektuell ohederlighet vore att brott hade du också varit kriminell.

      (Citera)  (Svara)

    Humanist

    2011, 14 april kl 00:02

  204. Till Advokat Humanist: Notera återigen följande: ”..visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar.”

    Som jag tidigare medelat Er avser det stycke i 5:1 BrB som Ni hänvisar till ett ansvarförbehåll när det gäller skyldighet att uttala sig tex i rättegång, förundersökning etc.

    Detta för att vittnen eller sakkuniga inte skall kunna ställas till ansvar för uttalande de gjort på uppmaning.

    Jag vill passa på att nämna om skaderkvisiten i ärekränkningsparagrafen att dessa är dels objektiva och dels subjektiva.

    Det objektiva skaderekvisitet avser hur uttalandet kommit att uppfattas av andra, det subjektiva skaderekvisitet avser hur den kränkte kommit att uppfatta uttalandet.

    För att den som fällt uttalandet skall kunna fällas till ansvar krävs förutom de subjektiva och objektiva brottsrekvisiten dvs gärning resp uppsåt, att det subjektiva skaderekvistitet är uppfyllt.

    Att uttalandet är sant har således ingen betydelse i ansvarsfrågan.

    Lagmannen M

      (Citera)  (Svara)

    mohammad

    2011, 14 april kl 03:35

  205. mohammad: Mot bakgrund av som förkommit på bloggen och i kommentarsfältet vill jag nämna följande,

    - Lars Vilks synes ha varit mer road av dina ord än oroad och hotad av desamma.

    - Lars Vilks har ett flertal gånger provocerat dig.

    - Lars Vilks har innan dom i målet dömt dig till ansvar för hoten och kallar dig återfallsförbrytare.

    Sagda omständigheter är oacceptabla och bör komma din advokat eller domstolen till handa innan rättegången.

    Lars Vilks blogg faller inte in under yttrandefrihetslagen och skyddas därför inte av densamma.

    Att kalla någon för återfallsförbrytare som inte är det är brottsligt och prövas enligt ärekränkningsparagrafen i brottsbalken.

    Som jag ser det föreligger förutsättningar att polisanmäla saken vilket bör ske skyndsamt i anslutning till kännedom.

    Till sist vad gäller rättegång, om den tilltalade väljer att föra sin egen talan i rätten utan företräde av juridiskt ombud, är det domarens uppgift att ta tillvara den tilltalades rättigheter.

    Fråga gärna om vad du vill.

    mohammad

    återfallsförbrytare? vad fan e det? jag har inte gjort något fel. ni kan inte anmäla för ingenting

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 14 april kl 05:50

  206. Miranda, ”återfallsförbrytare? vad fan e det? jag har inte gjort något fel. ni kan inte anmäla för ingenting.”

    Visste du inte att alla hot mot Lars Vilks anmäls undantagslöst på hans blogg? Men eftersom vi lever i en rättstat kan inte sådana som du och mohammad anmäla Vilks och andra som försvarar honom, och därmed göra offret till förövare.

    I Sverige har man rätt att kalla en spade för en spade oavsett mohammads semantiska hårklyverier. Det innebär att jag upprepar mitt påstående om att du är en återfallsförbrytare utan att du kan hindra det, samtidigt som du själv riskerar att få en inkallelse från polisen och åklagarämbetet inom en snar framtid. Hur känns det, Miranda?

      (Citera)  (Svara)

    Humanist

    2011, 14 april kl 14:27

  207. Mohammed: ”A little learning is a dangerous thing.Drink deep or taste not the Pierian spring”. (Alexander Pope). Det gäller än idag.

      (Citera)  (Svara)

    Agneta

    2011, 14 april kl 15:31

  208. Miranda: återfallsförbrytare? vad fan e det? jag har inte gjort något fel

    Såvitt jag kan bedöma är du ingen återfalssförbrytare, dvs en person som vid upprepade tillfällen har fällts till ansvar för brott i domstol.

    Jag föreslår därför att du tar kontakt med polismyndigheten på din ort och gör en anmälan i saken, det är din medborgerliga rättighet.

    Du kan också anmäla via internet.

    Om jag får fråga Miranda, har du någon advokat?

    mohammad

      (Citera)  (Svara)

    mohammad

    2011, 14 april kl 16:11

  209. Miranda, farbror Mohammed har kommit med en riktigt skojig idé. Missa inte den, polisanmäl idag!

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 14 april kl 16:22

  210. mohammad,

    Varför anmäler du mig inte själv? Är du feg eller medveten om ditt struntprat?

      (Citera)  (Svara)

    Humanist

    2011, 14 april kl 16:27

  211. mohammad: Såvitt jag kan bedöma är du ingen återfalssförbrytare, dvs en person som vid upprepade tillfällen har fällts till ansvar för brott i domstol.

    Jag föreslår därför att du tar kontakt med polismyndigheten på din ort och gör en anmälan i saken, det är din medborgerliga rättighet.

    Du kan också anmäla via internet.

    Om jag får fråga Miranda, har du någon advokat?

    mohammad

    nej jag har ingen advokat. vad e det..

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 14 april kl 17:07

  212. mohammad: har fällts till ansvar för brott i domstol.

    har aldrig sett domstol lol

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 14 april kl 17:13

  213. ni ska inte anmäla OKEJ!?

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 14 april kl 17:22

  214. Humanist: Varför anmäler du mig inte själv?

    Ärekränkningsbrotten faller inte in under allmänt åtal utan är sk målsägandebrott, därför är jag förhindrad att göra en anmälan.

    Jag står dock gärna till tjänst med att upprätta anmälan för Miranda att skriva under.

    Förvisso kan jag ju ge medial offentlighet åt saken.

    Struntpratet står du för Humanist och dessutom för alla härinne att se.

      (Citera)  (Svara)

    mohammad

    2011, 14 april kl 17:46

  215. Lars Vilks: Polisanmäl idag!

    Skrattar bäst som skrattar sist!

      (Citera)  (Svara)

    mohammad

    2011, 14 april kl 17:48

  216. mohammad: Jag står dock gärna till tjänst med att upprätta anmälan för Miranda att skriva under.

    du får inte anmäla :O

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 14 april kl 17:59

  217. Lars Vilks: Miranda, farbror Mohammed har kommit med en riktigt skojig idé. Missa inte den, polisanmäl idag!

    I do not like U Lars..

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 14 april kl 18:02

  218. Hör hat samman med en viss religion, eller vad är det man kan skönja här?

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 14 april kl 18:03

  219. mohammad, ”Förvisso kan jag ju ge medial offentlighet åt saken.”

    Visa då åtminstone att du är kapabel till det eftersom det enda du har uppnått hittills är att ursäkta hotfulla uttalanden mot Lars Vilks genom att försöka bortförklara dem, samt hota med åtal mot oss andra när vi endast vänder oss mot samma individer och deras hotfulla retorik.

    Det gör dig sämre än islamisterna som åtminstone inte försöker dölja sina intentioner, eller falskeligen påskina att den svenska lagstiftningen beskyddar förövaren mot offret för att på det sättet försöka skrämma alla kritiker till tystnad.

      (Citera)  (Svara)

    Humanist

    2011, 14 april kl 18:31

  220. Mycket bra idé att ge massmedial offentlighet åt alla hot mot Lars Vilks som förekommer på den här sidan.

      (Citera)  (Svara)

    Sniff

    2011, 14 april kl 18:32

  221. Humanist,

    Vad gäller de hot som riktats mot Lars Vilks har jag tagit ett bestämt avstånd från dem, mer kan jag inte göra.

      (Citera)  (Svara)

    mohammad

    2011, 14 april kl 19:02

  222. mohammad: Hej Miranda, Med tanke på Lars Vilks perfomance i kommentarsfältet så är tydligen ordets makt fortfarande absolut.Tänk att du genom att endast praktisera din yttrandefrihet kan provocera Den store provokatören till sådan grad att han nu tappar garden.Du är ordentligt förbannad för att Lars Vilks kränker profeten (saw) och agerar känslomässigt därefter, vilket är förståligtLars Vilks planerade, han visste vad han gjorde och han förstod konsekvenserna av sitt handlandeVad man skall tycka om detta överlåter jag åt dig att kommentera.

    Hur kan du ta avstånd från hot när du samtidigt försvarar Mirandas rätt att yttra sig på det sättet hon gör?!

      (Citera)  (Svara)

    Humanist

    2011, 14 april kl 19:23

  223. mohammad: Mot bakgrund av som förkommit på bloggen och i kommentarsfältet vill jag nämna följande,- Lars Vilks synes ha varit mer road av dina ord än oroad och hotad av desamma. – Lars Vilks har ett flertal gånger provocerat dig.- Lars Vilks har innan dom i målet dömt dig till ansvar för hoten och kallar dig återfallsförbrytare.Sagda omständigheter är oacceptabla och bör komma din advokat eller domstolen till handa innan rättegången.Lars Vilks blogg faller inte in under yttrandefrihetslagen och skyddas därför inte av densamma. Att kalla någon för återfallsförbrytare som inte är det är brottsligt och prövas enligt ärekränkningsparagrafen i brottsbalken.Som jag ser det föreligger förutsättningar att polisanmäla saken vilket bör ske skyndsamt i anslutning till kännedom.Till sist vad gäller rättegång, om den tilltalade väljer att föra sin egen talan i rätten utan företräde av juridiskt ombud, är det domarens uppgift att ta tillvara den tilltalades rättigheter.Fråga gärna om vad du vill.mohammad

    Och här uppmuntrar du till och med en hotfull individ som Miranda att istället åtala Vilks eftersom han har den stora fräckheten att bemöta ett reellt hot med sarkastisk ironi?!

      (Citera)  (Svara)

    Humanist

    2011, 14 april kl 19:30

  224. fett ful Lars

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 14 april kl 20:31

  225. mohammad: Humanist, Vad gäller de hot som riktats mot Lars Vilks har jag tagit ett bestämt avstånd från dem, mer kan jag inte göra.

    Jo, det kan du. Du uppträder som ett ryggradslöst djur, och det vet du också om. Två frågor till dig som du inte kommer att kunna svara på med ett enkelt ja eller nej men som alla andra förnuftiga inte skulle ha nåt bekymmer med:

    Ska muslimer världen runt acceptera att Lars Vilks får rita Muhammed som en rondellhund? Ja eller Nej.

    Är yttrandefriheten viktigare än islam? Ja eller Nej.

      (Citera)  (Svara)

    Kenneth Karlsson

    2011, 14 april kl 21:11

  226. Kenneth Karlsson,

    En enkel fråga:
    Vilken färg har det aktuella konstverket ”Rondellkvinna med gyllene äpple” – svart eller vit?

      (Citera)  (Svara)

    Gurun Gudrun

    2011, 15 april kl 02:50

  227. Lars Vilks: En möjlig vidareutveckling vore att kopiera alla inlägg och överlämna dem till polismyndigheten med förfrågan om vem och vad som lämpligen kan polisanmälas specifikt.

    Frågan som måste ställas:

    Varför väljer du att publicera kränkande kommentarer på bloggen, menar du att du inte har något ansvar för innehållet?

      (Citera)  (Svara)

    mohammad

    2011, 15 april kl 04:39

  228. Humanist: sarkastisk ironi

    ehh….

      (Citera)  (Svara)

    mohammad

    2011, 15 april kl 04:42

  229. Gurun Gudrun: Vilken färg har det aktuella konstverket ”Rondellkvinna med gyllene äpple” – svart eller vit?

    Brunt..?

      (Citera)  (Svara)

    mohammad

    2011, 15 april kl 04:43

  230. Miranda: du får inte anmäla :O

    Okey…

      (Citera)  (Svara)

    mohammad

    2011, 15 april kl 04:45

  231. Humanist: Varför anmäler du mig inte själv?

    Varför skulle någon anmäla dig, du överdriver din betydelse.

      (Citera)  (Svara)

    mohammad

    2011, 15 april kl 04:48

  232. Gurun Gudrun: En enkel fråga:
    Vilken färg har det aktuella konstverket ”Rondellkvinna med gyllene äpple” – svart eller vit?

    Rosa

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 15 april kl 06:30

  233. mohammad: Lars Vilks: En möjlig vidareutveckling vore att kopiera alla inlägg och överlämna dem till polismyndigheten med förfrågan om vem och vad som lämpligen kan polisanmälas specifikt.

    omg…

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 15 april kl 06:34

  234. Mohammad. Att publicera kränkande kommentarer – det finns inget annat skydd mot kränkningar än sådant som faller under lagbrott. Om något sådant har skett får domstol ta hand om det. Sedan är det naturligtvis fritt fram att spekulera om domstolen skulle ha funnit något intressant bland dessa kommentarer. Trots många utläggningar verkar det inte bli mer än just utläggningar av dina anklagelser.

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 15 april kl 07:25

  235. Är det ingen annan som ser möjligheten att Miranda bara låtsas vara islamist för att provocera?

    Det kanske till och med är lars Vilks som är Miranda! :-D

      (Citera)  (Svara)

    Mattias

    2011, 15 april kl 08:17

  236. Rosa – där kom svaret. Miranda, jag tror det är frihet du söker, en frihet du
    känner finns där ute men som du inte förmår eller vågar sträcka din hand efter. Du skrev också vid ett tillfälle ” varför pratar
    jag med någon som jag hatar!” Jo, just därför att du egentligen beundrar det fria uttrycket, som Lars Vilks representerar, men som du tydligen själv inte har
    tillgång till. Du vänder ditt hat åt fel håll Miranda.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 15 april kl 08:30

  237. Mattias. Det borde stå helt klart att jag aldrig vid något tillfälle har manipulerat med kommentarerna på det sätt att jag själv skulle skriva under pseudonym. Jag har inget intresse av sådant. Blogg kommentarerna får utveckla sig själv. Om andra vill skriva under flera pseudonymer viklet har skett rätt många gånger, har det ibland upplysts om att så är fallet.
    Miranda, är så vitt jag kan se, en autentisk röst. Att det skulle vara en påtagen roll förefaller inte troligt. Ytterst välgjord i så fall.

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 15 april kl 08:58

  238. Lars, det var inte en allvarligt menad misstanke mot dig utan endast en skämtsam kommentar. Det är bara det att det kan vara svårt att veta vad som är vad på nätet, och det finns säkert många som från olika håll skulle ha både nytta och nöje av att manipulera händelseförloppet sålunda.

      (Citera)  (Svara)

    Mattias

    2011, 15 april kl 09:18

  239. Mattias: #

    Är det ingen annan som ser möjligheten att Miranda bara låtsas vara islamist för att provocera?

    Det kanske till och med är lars Vilks som är Miranda! :-D

    jag låtsas inte vara en muslim din dumskalle! Ursprungen från PAKISTAN! Din jävla tönt..
    Skulle jag låtsas att vara den dära rasisten och rita rodellhundar?

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 15 april kl 14:33

  240. CeDe: #

    Rosa – där kom svaret. Miranda, jag tror det är frihet du söker, en frihet du
    känner finns där ute men som du inte förmår eller vågar sträcka din hand efter. Du skrev också vid ett tillfälle ” varför pratar
    jag med någon som jag hatar!” Jo, just därför att du egentligen beundrar det fria uttrycket, som Lars Vilks representerar, men som du tydligen själv inte har
    tillgång till. Du vänder ditt hat åt fel håll Miranda.

    you say what what?

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 15 april kl 14:35

  241. Lars Vilks: Att publicera kränkande kommentarer – det finns inget annat skydd mot kränkningar än sådant som faller under lagbrott

    Menar du att ansvar för innehållet i kommentarsfältet inte faller på dig som innehavare av bloggen utan på de som skrivit kommentarerna, trots att bloggen modereras.

      (Citera)  (Svara)

    mohammad

    2011, 15 april kl 15:57

  242. Mohammad. jag har inget emot att bära ansvar för eventuella kränkningar på bloggen, anser du att något som har publicerats har passerats lagens gräns så är det bara att anmäla mig. Så att alla blir nöjda.

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 15 april kl 16:11

  243. Mattias: ….och det finns säkert många som från olika håll skulle ha både nytta och nöje av att manipulera händelseförloppet sålunda

    Frågan har jag själv aktualiserat i bloggen och jag kan inte se annat än det finns omständigheter som talar för att detta förhållande mycket väl kan föreligga.

      (Citera)  (Svara)

    mohammad

    2011, 15 april kl 16:13

  244. Miranda# LoL.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 15 april kl 16:35

  245. mohammad, vad har du för komplex, ena gången trevlig och
    snäll nästa gång en uppviglare och rentav elak.
    What is the matter with you?

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 15 april kl 16:50

  246. CeDe,

    Som om det vore flera personer/personligheter.

      (Citera)  (Svara)

    Krister

    2011, 15 april kl 17:19

  247. mohammad. Säg en gång för alla att du tycker att Lars
    är en skitstövel. Så kan det väl vara bra sedan. Eller
    ska du låta hatet blossa upp i resten av ditt liv?

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 15 april kl 17:34

  248. CeDe: mohammad, vad har du för komplex, ena gången trevlig ochsnäll nästa gång en uppviglare och rentav elak.What is the matter with you?

    Du har ju själv spelat med i denna ryggradslösa människas spel, liksom Cecilia har gjort, slickat honom som en sällskapshund. Du har egentligen inget att vara stolt över själv.

      (Citera)  (Svara)

    Kenneth Karlsson

    2011, 15 april kl 17:37

  249. Hjulen måste väl smörjas också. Men du har nog lite fel
    där Kenneth.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 15 april kl 17:48

  250. Miranda:
    Ursprungen från PAKISTAN!

    Kan du bevisa det? lol

      (Citera)  (Svara)

    Erb

    2011, 15 april kl 17:50

  251. Erb: Kan du bevisa det? lol

    kan du bevisa att du e en svenne? nej exakt. och nej jag visar inte till rasister bilder…

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 15 april kl 18:06

  252. Och tack Lars Vilks. Du gjorde så att Facebook stängdes i Pakistan. TUR för dig att dom öppnade igen!
    INGEN LIV UTAN FB!

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 15 april kl 18:08

  253. Miranda. Att jag skulle ha förorsakat nedstängning av FB har jag svårt att tro. Förväxlar du inte detta med Everybody draw Mohammad Day?

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 15 april kl 18:27

  254. Lars Vilks: Miranda. Att jag skulle ha förorsakat nedstängning av FB har jag svårt att tro. Förväxlar du inte detta med Everybody draw Mohammad Day?

    Det var du som började rita honom

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 15 april kl 18:30

  255. ”En al-Qaida-grupp har erbjudit 100 000 dollar till den som dödar Vilks, som på senare tid utsatts för flera angrepp.”

    HAHAHA OMG :D

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 15 april kl 18:31

  256. ”UD vill inte kommentera om stängningen nu är föranledd av något specifikt hot eller om den har något samband med uppmärksamheten kring den svenske konstnären Lars Vilks och hans framställning av Muhammed som rondellhund.”

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 15 april kl 18:32

  257. Miranda, du får goggla lite mer för att få hela historien. Danskarna var väl ändå först. Och den stängning du citerar handlar väl om den svenska ambassaden? Den gamla al-Qaida fatwan. Jo du, den firman har gått i konkurs. De har inte ens råd att slipa knivarna. Jag säger som Miranda LOL.

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 15 april kl 18:44

  258. Lars Vilks: Miranda, du får goggla lite mer för att få hela historien. Danskarna var väl ändå först. Och den stängning du citerar handlar väl om den svenska ambassaden? Den gamla al-Qaida fatwan. Jo du, den firman har gått i konkurs. De har inte ens råd att slipa knivarna. Jag säger som Miranda LOL.

    De kanske inte har råd med knivar. Så kan någon skaffa åt dom? ;) LOL PÅ DEN DU!

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 15 april kl 18:46

  259. Mattias: Det kanske till och med är lars Vilks som är Miranda! :-D

    förresten om jag e Lars så e jag bög för jag gillar killar XD HAHAHA. LARS IN YOUR FACE!
    Erkänn du e bög? Eric Saade :D

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 15 april kl 18:55

  260. Miranda, du kan väl vara glad att du fått lämna dina
    islamister annars hade du vid det här laget varit gift
    och haft flera barn.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 15 april kl 19:00

  261. CeDe: #

    Miranda, du kan väl vara glad att du fått lämna dina
    islamister annars hade du vid det här laget varit gift
    och haft flera barn.

    wow skulle varit nice om man gifte sig! ;D Eric Saade <3

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 15 april kl 19:02

  262. HAHAHA XD

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 15 april kl 19:04

  263. CeDe: Miranda, du kan väl vara glad att du fått lämna dinaislamister annars hade du vid det här laget varit giftoch haft flera barn.

    Thats the spirit girl. Allvarligt talat så är islamisterna hot mot yttrandefriheten inget att leka med, man slickar inte sin motståndare som en knähund, bara för att försöka verka lite cool. Man måste tala tydligt och inte flirta med fienden. Vilket du gjort.

      (Citera)  (Svara)

    Kenneth Karlsson

    2011, 15 april kl 19:14

  264. Och vad har al-Qaida för framtid, de är väl inget att
    satsa på.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 15 april kl 19:25

  265. Eric Saade får väl köpa skyddsutrustning då. a a

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 15 april kl 19:31

  266. Aja-baja CeDe.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 15 april kl 19:39

  267. Kenneth Karlsson: Thats the spirit girl. Allvarligt talat så är islamisterna hot mot yttrandefriheten inget att leka med, man slickar inte sin motståndare som en knähund, bara för att försöka verka lite cool. Man måste tala tydligt och inte flirta med fienden. Vilket du gjort.

    islam ägggggggger

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 15 april kl 19:44

  268. CeDe: Eric Saade får väl köpa skyddsutrustning då. a a

    wtf?

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 15 april kl 19:46

  269. CeDe: #

    Och vad har al-Qaida för framtid, de är väl inget att
    satsa på.

    vad vet du -.-

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 15 april kl 19:47

  270. Miranda # mer än du….

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 15 april kl 20:00

  271. CeDe: Miranda # mer än du….

    årets skämt

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 15 april kl 20:07

  272. Miranda: kan du bevisa att du e en svenne? nej exakt. och nej jag visar inte till rasister bilder…

    Nå, min etnicitet är inte så intressant i sammanhanget eftersom ingen frågat och jag inte heller påstått mig vara varken det ena eller det andra. Du, däremot, uppträder misstänksamt likt ett troll, i detta fall någon som spelar terroristkramare för att få uppmärksamhet. Vilket fungerar då många med mig tycks roade av att driva med dig.

      (Citera)  (Svara)

    Erb

    2011, 15 april kl 20:10

  273. Miranda, du kan konsten att liva upp diskussionen. Humor saknar du inte.

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 15 april kl 20:15

  274. Erb: Nå, min etnicitet är inte så intressant i sammanhanget eftersom ingen frågat och jag inte heller påstått mig vara varken det ena eller det andra. Du, däremot, uppträder misstänksamt likt ett troll, i detta fall någon som spelar terroristkramare för att få uppmärksamhet. Vilket fungerar då många med mig tycks roade av att driva med dig.

    troll? va? terroristkramare? va fan? jag e ingen terrorist (kramare) vad än det e för nåt. Och jag låtsas inte heller vara det. Jag vill inte få uppmärksamget.
    Dri med mig? som ni skrev anmäla? Hur ska veta längre om att människor driver med anmälningar. Jag trodde inte de två första gången när någon annan sa att dom skulle anmäla mig. Sen efter några dagar polisen ringde… lol.

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 15 april kl 20:17

  275. drev*

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 15 april kl 20:17

  276. I will be popular, I will be popular
    I’m gonna get there, popular
    My body wants you girl
    My body wants you girl
    I’ll get you when I’m popular
    I put my hands up in the light
    You see me dancing for my life
    I will be popular, I will be popular
    I’m gonna get there, popular

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 15 april kl 20:27

  277. A A, har dina fjortisar på FB övergett dig eftersom
    du så ihärdigt tyr dig till oss vuxna här på bloggen?

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 15 april kl 20:27

  278. CeDe: #

    A A, har dina fjortisar på FB övergett dig eftersom
    du så ihärdigt tyr dig till oss vuxna här på bloggen?

    jag gillar bloggar. och, nej jag skriver till mina kompisar till FB just nu.. Vad tro du herregud -.- aa du vet jag e fattig med inga kompisar aa herregud tänk lite

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 15 april kl 20:31

  279. my hobby to threaten people who that I don’t like… lol driver..

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 15 april kl 20:34

  280. Miranda:
    ”En al-Qaida-grupp har erbjudit 100 000 dollar till den som dödar Vilks, som på senare tid utsatts för flera angrepp.”

    HAHAHA OMG

    Vad exakt är det du skrattar åt i detta?

      (Citera)  (Svara)

    Erb

    2011, 15 april kl 20:45

  281. Miranda,

    Fred och kärlek till dig med det vackra namnet Miranda, det hörs att du har det i dig trots allt.

      (Citera)  (Svara)

    Krister

    2011, 15 april kl 21:31

  282. Erb: Vad exakt är det du skrattar åt i detta?

    allt… Att dom ger så mycket pengar. Vilken lyx dom som får dom :D spännande :)
    Man skulle typ säga döda Lars ni får 1 kr av mig senare xD

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 15 april kl 21:55

  283. e upptagen att snacka med en kompis i fb om historier då jag var borta so peace out

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 15 april kl 21:56

  284. Krister: Miranda, Fred och kärlek till dig med det vackra namnet Miranda, det hörs att du har det i dig trots allt.

    Ja Miranda har kärleken i sig. Nu gäller det bara att hon själv kan erkänna det.

      (Citera)  (Svara)

    Kenneth Karlsson

    2011, 15 april kl 22:04

  285. Miranda. Du skall inte tro på allt som de skäggiga farbröderna i al-Qaida grymtar om. De har inga pengar alls men de ljuger eftersom de anser att lögn är en bra sak om det tjänar en bra sak. En mördare skulle inte få en enda spänn.

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 15 april kl 22:46

  286. Lars Vilks: anser du att något som har publicerats har passerats lagens gräns så är det bara att anmäla mig.

    Vissa av kommentarerna som har publicerats på bloggen är helt klart diskutabla, en del ögonbryn skulle nog vid ett närmare påseende höjas betydligt.

    Vad gäller en eventuell åtalsangivelse så vill jag helst inte ha med saken att göra, men om du önskar en prövning så kan jag se till att en sådan kommer till stånd.

    Min utgångspunkt är lagens medgivande av absolut rättvisa dvs att inför lagen är vi alla lika, även de som till synes inte förtjänar lagens skydd.

    Detta kan inte vara främmande för yttrandefrihetens gränsriddare, jag kan dock förstå att hållningen provocerar, precis som din.

    Varför jag frågar dig om det publicistiska ansvaret är just därför att på detta följer också det rättsliga ansvaret.

    Ett klargörande i saken borde vara bra även för de som kommenterar menar jag, då de genom att inte hålla sig inom lagens råmärken gör både dig och bloggens anseende en björntjänst.

      (Citera)  (Svara)

    mohammad

    2011, 16 april kl 01:57

  287. Hej CeDe: What is the matter with you?

    Nog skall väl två vuxna människor kunna ha ett meningsutbyte på vuxna människors vis utan inslag av sentimentalitet.

    Här måste vi skilja mellan sak och person CeDe, så ser jag på det.

    På vilket sätt skulle jag vara elak, har jag varit elak mot dig, utan gåtan ingen rondellhund till dig.

    Härtill ett ögonblick av instant lycka som du kommer att bära med dig för resten av livet.

    Tänk på sommaren med Lars min vän.

      (Citera)  (Svara)

    mohammad

    2011, 16 april kl 02:09

  288. Miranda: Rosa

    OMG iaf bara svart o vitt………….NOT*
    Rosa e fett bra på tanten ;)

    (utskrift av telepatisk överföring 201104150630:A.A.)

      (Citera)  (Svara)

    Gurun Gudrun

    2011, 16 april kl 02:16

  289. mohammad,

    Allvarligt talat, vi alla kan bli påverkade ibland, och söka upp våra själsfränder, men du har problem när du inte inser dina begränsningar.

      (Citera)  (Svara)

    Humanist

    2011, 16 april kl 05:53

  290. Mohammad. Det vore utmärkt om du kunde komma med några konkreta exempel. Det här med ”återfallsförbrytare” håller ju inte och det är du säkert klar över. Däremot finns det några rasistiska kommentarer som jag har låtit passera som exempel på åsikter eller eventuellt konstruerade provokationer. De har riktats mot färgade och judar i första hand. Kanske det var dessa du tänkte på. De är uppenbarligen över gränsen men i detta sammanhang tror jag inte det är något problem att förstå varför de bereddes utrymme.

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 16 april kl 07:23

  291. Kenneth Karlsson: Ja Miranda har kärleken i sig. Nu gäller det bara att hon själv kan erkänna det.

    tyst

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 16 april kl 07:59

  292. Lars Vilks: Miranda. Du skall inte tro på allt som de skäggiga farbröderna i al-Qaida grymtar om. De har inga pengar alls men de ljuger eftersom de anser att lögn är en bra sak om det tjänar en bra sak. En mördare skulle inte få en enda spänn.

    tänk om någon vill mörda dig trots allt.. utan pengar… snart kmr det nog att hända det Im sure

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 16 april kl 08:04

  293. Miranda. Du tror att man löser problem med mord. Om man inte gillar något: mörda. Är det så du vill ha världen?

      (Citera)  (Svara)

    Lars Vilks

    2011, 16 april kl 09:04

  294. Miranda, du begränsade kuvade lilla flicka. Du klarar att tala om hat men inte om kärlek.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 16 april kl 09:07

  295. Lars Vilks,

    enligt mig ja

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 16 april kl 09:26

  296. Stoppa in öronproppar Miranda för din hjärna håller på
    att rinna ut genom öronen.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 16 april kl 09:53

  297. du har ingen humor.. lol. get a life

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 16 april kl 10:03

  298. CeDe: Stoppa in öronproppar Miranda för din hjärna håller påatt rinna ut genom öronen.

    Såå CeDe, var har den terapeutiska tonen nu tagit vägen, tröttnade du på din klient?

      (Citera)  (Svara)

    Kenneth Karlsson

    2011, 16 april kl 10:08

  299. Kenneth, det ena utesluter inte det andra. Du kan också
    behöva bli lite kärleksfull och inte hugga hela tiden.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 16 april kl 10:11

  300. Nej har aldrig sett det komiska i mord.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 16 april kl 10:23

  301. Miranda: Lars Vilks, enligt mig ja

    Jag är visserligen inte helt övertygad om att du uppskattar baksidan av det myntet. Men om du anser att ateister som Lars Vilks förtjänar att mördas för att han hädar en religiös symbol, samtidigt som människor förtrycks och mördas i religionens namn varje dag, ställer jag mig frågande till hur du alls kan motivera ditt ställningstagande?

    Men förhoppningsvis går du inte lättklädd på stan, utan i heltäckande burka eller niqab, eftersom du, enligt din egen logik, annars får skylla dig själv om du blir våldtagen av någon lättkränk muslim.

      (Citera)  (Svara)

    Humanist

    2011, 16 april kl 10:55

  302. koko

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 16 april kl 11:07

  303. Humanist: Jag är visserligen inte helt övertygad om att du uppskattar baksidan av det myntet. Men om du anser att ateister som Lars Vilks förtjänar att mördas för att han hädar en religiös symbol, samtidigt som människor förtrycks och mördas i religionens namn varje dag, ställer jag mig frågande till hur du alls kan motivera ditt ställningstagande?

    Men förhoppningsvis går du inte lättklädd på stan, utan i heltäckande burka eller niqab, eftersom du, enligt din egen logik, annars får skylla dig själv om du blir våldtagen av någon lättkränk muslim.

    herregud man får välja om man vill ha burka or whatever. och jag väljer inte att använda det. får ha på på mig vad jag vill även shorts fattar du elr?

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 16 april kl 11:15

  304. CeDe: Kenneth…du kan också
    behöva bli lite kärleksfull och inte hugga hela tiden.

    CeDe Is Back In Town!

    Jag har också några ronedellhundar på lager…(du kan välja färgen själv).

    Tittar du förbi sommar?

      (Citera)  (Svara)

    mohammad

    2011, 16 april kl 11:21

  305. Miranda,

    Miranda,

    Igen, varför är du så arg Miranda? På Lars och som det verkar på hela världen?

      (Citera)  (Svara)

    Erb

    2011, 16 april kl 11:22

  306. Lars Vilks: Det vore utmärkt om du kunde komma med några konkreta exempel.

    Hehe..den lätte gick jag inte på Lars!

      (Citera)  (Svara)

    mohammad

    2011, 16 april kl 11:23

  307. Har du vaknat med häcken före mohammad? /Dessutom
    varför ödslar vi energi på denna unga dam, gudarna lär nog se till att hon får vad hon förtjänar.

      (Citera)  (Svara)

    CeDe

    2011, 16 april kl 11:33

  308. Humanist: Allvarligt talat, vi alla kan bli påverkade ibland, och söka upp våra själsfränder, men du har problem när du inte inser dina begränsningar.

    Att påverkansfaktorn är synnerligen närvarande i kommentarsfältet är jag överens med dig om, kommentarerna blir också därefter, även dina Humanist.

    Vilka som skulle vara mina begränsningar får du dock berätta för mig.

      (Citera)  (Svara)

    mohammad

    2011, 16 april kl 11:35

  309. CeDe: Har du vaknat med häcken före mohammad?

    Är det inte så man vaknar i Sverige?

      (Citera)  (Svara)

    mohammad

    2011, 16 april kl 11:36

  310. Erb,

    vem har sagt att jag e arg? I don’t like that pig if you didn’t know that

      (Citera)  (Svara)

    Miranda

    2011, 16 april kl 11:53